mandag 13. august 2012

Müsliemuffins

Forrige dagen prøvde jeg oppskriften til Kvardagskost og laget müsliemuffins. Det var en veldig fornøyd gutt som kom hjem etter skolelunsjen i dag! "Mamma, det smakte som sukkermuffins!" Med det mener han slike man får servert i bursdag. Men disse er altså bare søtet med litt honning. Jeg kommer helt klart til å lage flere av disse, men kanskje modifisere oppskriften litt. Jeg vil ha litt større røre og litt mer grovt mel. Ikke sikkert det faller i like god jord hos han som skal spise de, så jeg får prøve meg litt frem.

Her er oppskriften til Kvardagskost:

Til ca 14 stk.
4 egg
2 ss honning - piskes til eggedosis
Tilsett:
2 dl fruktmüslie
1 dl havremel
2 dl sammalt eller siktet speltmel (vanlig eller sammalt hvete kan også brukes)
1 1/2 ts bakepulver
1 1/2 dl fruktyoghurt (jeg brukte melon og pasjonsfrukt)
1/2 dl matolje eller flytende Bremyk

Fordeles i muffinsformer (bruk de amerikanske eller en muffinspanne), stekes i varmluft på 200 grader eller vanlig stekeovn ved ca 220 grader i 12-15 minutter til de er gjennomstekte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar